La CUP Poble Actiu rebutja la realització del “Iwater Barcelona – Saló Internacional del cicle de l’aigua”.

La CUP Poble Actiu a l’AMB rebutja frontalment la realització del “Iwater Barcelona – Saló Internacional del cicle de l’aigua”.

L'aigua és un element escàs i valuós, imprescindible per la vida, que fins i tot va ser declarada un dret humà per l'ONU el 2010. Malgrat tot, l'aigua, avui, a casa nostra i des de ja fa dies, és bàsicament una font de negoci milionari per uns pocs. A l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Agbar controla el subministrament domiciliari de l'aigua mitjançant l'empresa mixta Aigües de Barcelona. Juntament amb Aigües de Barcelona, també SOREA, filial d’Agbar participa en el repartiment de les concessions privades de la gestió de l’Aigua a l’àrea metropolitana de Barcelona.

Aquests dies es realitza a Fira Barcelona el “Iwater Barcelona – Saló Internacional del cicle de l’aigua”, un saló totalment allunyat dels veïns i veïnes de les poblacions de l’àrea metropolitana de Barcelona i dels seus interessos. Ens trobem davant el saló de les empreses privades dels serveis de gestió de l’aigua.

El saló “Iwater Barcelona – Saló Internacional del cicle de l’aigua” ens ven la importància de “les claus per al futur del sector de l’aigua” però oblida deixar clar en la seva propaganda que emmarca aquest futur de l’aigua com una forma de fer negoci per empreses privades. No entenem com en una ciutat com Barcelona i en una regió com l’àrea metropolitana es poden realitzar aquest tipus de fires, aquesta apadrinada per l’empresa Agbar, que s’oposen clarament als interessos i voluntats dels veïns i veïnes.

Les paraules: clients, negoci, comercialització, vendes, etc... no tenen cabuda en la gestió dels recursos bàsics com l’aigua. Des de la CUP Poble Actiu a l’AMB ens oposem a la realització d’aquestes fires empresarials en sectors que volem totalment públics i en especial del Saló Iwater, un espai que pretén fer negoci d’un servei bàsic, un saló amb uns preus que van dels 100 als 1.000 euros amb una nul·la voluntat de tenir cap debat real sobre la gestió del servi de l’aigua a casa nostra.

La mateixa propaganda del Saló Iwater promociona la fira com “una oportunitat empresarial única”. Considerem una vergonya la utilització d’un servei bàsic com a font de negoci privat.

Tan sols cal mirar els “partners” de la fira (enllaç) per tenir clars els objectius d’aquesta fira empresarial. Empreses com Agbar, Aqualia, Suez, etc... no són benvingudes a casa nostra en la gestió de l’aigua!

La municipalització de l’aigua havia estat una reivindicació acceptada per amplis sectors de la societat i un dels eixos principals de la campanya electoral tant de les candidatures que conformen la CUP-PA com de les que formen Entesa, especialment de Barcelona en Comú, que ara governen tant la ciutat de Barcelona com a l’Àrea metropolitana de Barcelona . Durant aquest primer any llarg de legislatura municipal no s’han pogut constatar passos evidents cap a la internalització del servei de subministrament d’aigua en baixa per part de Barcelona en Comú – Entesa i PSC, governs de l’Ajuntament de Barcelona i l’AMB, tot i les seves declaracions personals dels seus membres.

En aquesta legislatura ajuntaments governats per candidatures que formen part de la CUP-PA a l’AMB han iniciat processos de municipalització de l’aigua com és el cas de Ripollet. Hi ha municipis en el que les empreses que tenen la concessió estan a punt d’acabar-les, com son els casos de Sant Cugat, Corbera i Molins de Rei, on les candidatures de la CUP-PA tot i estar a l’oposició tenen un paper actiu a favor de la municipalització de l’aigua.

Atès aquest escenari i en consonància amb el tret propi de la CUP com ho és el seu tarannà com a projecte de caire municipalista, veiem en la recuperació i adquisició del servei d'abastament d'aigua per part dels ens públics municipals que, en aquest cas, conformen l'AMB, un element crucial per l'enfortiment de la sobirania municipal com una porta d'entrada per l'arrelament de formes properes i vinculades a les persones i el territori en aquells àmbits fonamentals de la vida com ho és l'aigua.

Aigües de Barcelona, l’empresa mixta metropolitana, ha obtinguts uns guanys de 29 milions d’Euros al 2015, un 34% més que l’any anterior.

A l’Àrea Metropolitana de Barcelona tan sols hi ha dos municipis amb una gestió pública de l’aigua: Barberà del Vallès i El Prat de Llobregat, la resta viuen sota un control privat del subministrament d’aigua en diferents formes i marques comercials.

La privatització del subministrament d’aigua afecta a un 92% de la població de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

Volem aquest model? Nosaltres NO!

L’empresa privada AGBAR, sota diferents noms i marques comercials, controla l’accés a l’aigua de més del 78% de la població de Catalunya. Ja en tenim prou d’aquesta màfia!

A Europa un 70% de la població viu sota un model públic de gestió de l'aigua. A Catalunya tan sols un 17%.

Enllaç a tota la informació del Saló.

Enllaç al programa sencer del Saló.

Enllaç al web de la CUP Poble Actiu a l’AMB.

Vídeo (Enllaç) de la campanya per la recuperació del servei públic de la gestió de l’aigua.

"Si l'aigua cau, tot floreix", deia Manuel De Pedrolo.