Notícies de Àrea Metropolitana de Barcelona

Des de la CUP Poble Actiu denunciem públicament els cobraments poc ètics, en forma de despeses ordinàries, de diferents grups polítics a l'Àrea Metropolitana de Barcelona.

“Si l’aigua cau, tot floreix”, deia Manuel De Pedrolo. I ho deia perquè l’aigua és un element escàs i valuós, imprescindible per a la vida, que fins i tot va ser declarada un dret humà per l’ONU el 2010. Malgrat tot, l’aigua, avui, a casa nostra i des de ja fa dies, és bàsicament una font de negoci milionari per a uns pocs. A l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Agbar controla el subministrament domiciliari de l’aigua mitjançant l’empresa mixta Aigües de Barcelona (Agbar 70%, Criteria – La Caixa– 15% i participada per l’AMB en un 15%).

Tot i les resolucions aprovades per l’Assemblea del Consorci del Parc Natural de Collserola, pel Parlament de Catalunya, per la Diputació de Barcelona, per l’Àrea Metropolitana de Barcelona i pels ajuntaments d’Esplugues de Llobregat, de Sant Cugat del Vallès, Cerdanyola i de Molins de Rei, totes elles sol·licitant la prohibició de les activitats de l’exercit al Parc Natural de la Serra de Collserola, el Consorci del Parc va aprovar provisionalment la presencia de l’exercit sota alguns condicionants.

La CUP Poble Actiu considerem que no es compleixen els requisits imprescindibles per donar la valoració positiva a l’informe sobre el PDU Granvia. L’informe de la Direcció de Serveis d’Urbanisme de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) no valora aspectes com la contaminació, la biodiversitat, l’augment de trànsit, l’aigua, etc...

El juny del 2015 el ple de l'Ajuntament de Sant Cugat va aprovar una moció presentada per la CUP-PC, per fer una taula per l'estudi de la municipalització del servei d'aigua a la nostra vila.

Aquesta proposta arriba quan quedaven quatre anys per la finalització del contracte de concessió a SOREA, de fet la concessió es va fer a SAUR (Sociedad de Abastecimientos Urbanos y Rurales SA) fa més de quaranta anys, i anys més tard va passar a ser SOREA (Sociedad Regional de Abastecimientos de Aguas SA).

Municipalitzar no significa només que la gestió d’un servei sigui prestada per l’Ajuntament i el seu personal.

Avui dimecres 16 de desembre la CUP Poble Actiu s’ha presentant a les portes del Saló “Iwater Barcelona – Saló Internacional del cicle de l’aigua”. Dos militants s’han encadenat a les portes d’accés al Saló mostrant cartells defensant la remunicipalització del servei de subministrament domiciliari de l’aigua i el rebuig a la intervenció d’empreses privades en aquest servei.

La CUP Poble Actiu a l’AMB rebutja frontalment la realització del “Iwater Barcelona – Saló Internacional del cicle de l’aigua”.

La CUP Poble Actiu deixa clara la seva postura: Cal ReMunicipalitzar el servei de gestió de l’aigua de forma immediata!

La CUP posa en marxa la campanya “ReMunicipalitzem l’aigua, movem-nos!”

Avui amb aquest vídeo (Enllaç) posem en marxa una campanya per la recuperació del servei públic de la gestió de l’aigua.

La CUP insta a obrir un expedient sancionador a l'Exèrcit Espanyol i a requerir la presència de Policia Local i Mossos d’Esquadra per impedir la seva entrada al Parc de Collserola.

La CUP Poble Actiu a l’Àrea Metropolitana presentarà al Consell Plenari de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, a les comissions pertinents i al Ple de la Diputació de Barcelona una moció on demanarà: