La CUP Poble Actiu denuncia excessos i practiques poc ètiques de diferents grups polítics metropolitans, en connivència amb el govern de l'AMB

La CUP Poble Actiu denuncia excessos i practiques poc ètiques de diferents grups polítics metropolitans, en connivència amb el govern de l'AMB, i exigeix que s'aturi aquesta situació.

Des de la CUP Poble Actiu denunciem públicament els cobraments poc ètics, en forma de despeses ordinàries, de diferents grups polítics a l'Àrea Metropolitana de Barcelona.

Les males pràctiques continuades blindades pels mecanismes institucionals i l'opacitat de certes administracions ens posen alerta i ens obliguen a fer públiques situacions que considerem no ètiques. En un context de crisi i estafa econòmica ens trobem unes administracions públiques on l’ombra de l'opacitat s’estén per tot arreu com una taca d’oli. I en aquest marc, considerem injustificades i fora de lloc les despeses excessives i les pràctiques allunyades d’un bon govern, transparent i democràtic.

És per aquests motius que denunciem públicament que:

El govern de l'AMB ha pagat al Grup metropolità del PDECat tiquets per import de més de 3.600 euros i al Grup Metropolità dels Comuns (Entesa + ICV + Barcelona en Comú) tiquets per valor de gairebé 3.900 euros, en dinars pagats amb diners públics fora dels sous, subvencions o dietes que ja cobren els membres d'aquests grups polítics.

A l'AMB més enllà dels immensos sous que cobren alguns dels directius, de les subvencions als grups polítics i de les generoses dietes als consellers i conselleres hi ha qui creu adequat cobrar-se sobresous en dinars pagats amb diners públics.

Des de la CUP Poble Actiu denunciem aquesta pràctica que considerem fora de lloc i exigim:
  • Explicacions dels grups polítics reponsables d'aquests cobraments.
  • Depuració de responsabilitats al govern de l'AMB pels pagaments efectuats.
  • Posar els mitjans necessaris per acabar amb aquestes pràctiques.
Avui la CUP Poble Actiu denunciem aquestes pràctiques per aixecar catifes, informar als veïns i veïnes de l'Àrea Metropolitana i, en definitiva, complir amb un dels grans compromisos electorals de la CUP: la transparència.

Així mateix volem deixar clar que:

Tots els Consellers i Conselleres de la CUP Poble Actiu a l'AMB donen integrament les dietes cobrades per assistència als Plens de l'AMB a les candidatures locals dels seus pobles o ciutats.

Els assessors de la CUP Poble Actiu a l'AMB tenen el sou limitat a 2,5 vegades el salari mínim interprofessional tal com indica el codi ètic de la formació.
La CUP Poble Actiu ja ha demanat controlar les despeses de les subvencions metropolitanes als grups polítics per si cal fer una reducció de les mateixes. La CUP Poble Actiu no ha gastat ni gastarà mai diners públics en despeses ordinàries fora de la subvenció que li pertoca pels seus representants electes a l'AMB.

Durant el darrer any diversos membres dels grups polítics dels Comuns, el PDECat i el PP han estat pagant dinars i despeses de reunions amb diners públics que el govern de l'AMB a abonat fora de les dietes i subvencions establertes.